סימפלי קלאב - הקמה וניהול מועדוני לקוחות - מועדון לקוחות לצימרים
 
כניסה למערכת
     לפרטים: 03-9192513
לפגישת ייעוץ חינם
השאר פרטים ונחזור אליך
שם מלא:   
שם העסק:
טלפון נייד:
דוא"ל:      
מאשר הצטרפות
לרשימת דיוור:

               


מאמרים נבחרים
מועדוני לקוחות חדשים לעומת ישנים
אחד הגורמים העיקריים המאפשרים לעסקים כלכליים להצליח ולשרוד במציאות בה יורדת קרנם של עסקים רבים שהצליחו בעבר, הוא היכולת להשתנות, להתחדש ולהגיב באופן מיידי לתנודות השוק.
קרא עוד...
 
כיצד מועדון לקוחות מגדיל את הכנסות העסק
כרטיס מועדון משרת כמובן את הלקוח, אך חשוב לזכור כי לא רק הלקוח נהנה ממועדון לקוחות. בעלי העסקים מפיקים מכך תועלות רבות, המסייעות בסופו של דבר להגדלת ההכנסות בעסק בצורה משמעותית ביותר
קרא עוד...
 
ההבדל בין מועדון לקוחות למועדון צרכנות
בחודשים האחרונים פונים לחברתנו בעלי עסקים ויזמים רבים המבקשים שרות של בניית מועדון לקוחות. בשלב הראשון של השיחה נציגינו שואלים מספר שאלות בכדי לאפיין ולהבין את צרכי הלקוח. במקרים רבים הפונה הוא
קרא עוד...
 
 

מועדון לקוחות לצימרים

דף הבית >> מאמרים >> מועדון לקוחות לצימרים

פורסם 20/03/2012
מאת: שי גולן

-
מועדוני לקוחות בעידן החדש- עסקים קטנים מצטרפים למהפך

מערכת היחסים בין העסק ללקוחותיו הינה מרכיב קריטי בהצלחתו. בעידן של היום, עת התחרות על ליבו וכיסו של הלקוח הולכת ומתעצמת, ישנה חשיבות רבה למנגנון דינמי ויעיל אשר יאפשר את חיזוק הקשר בין הלקוחות לעסק. אחת הדרכים הנפוצות בהן ניתן לחזק את מערכת היחסים עם הלקוחות, ליצור נאמנות, ולקיים שיתוף פעולה יציב בין העסק ולקוחותיו, היא באמצעות מועדון לקוחות.
-
בקרב עסקים רבים קיימת תפיסה שמועדוני לקוחות יכולים לשמש אך ורק חברות וארגונים גדולים אך בפועל, זהו העידן של מועדוני לקוחות לעסקים קטנים, המונים מספר מצומצם של אנשי צוות גם כאשר לאף אחד מהם אין את ההכשרה המתאימה לניהול מועדון לקוחות איכותי ללא תמיכה של גורם מקצועי.
-
צימרים מצטרפים למועדון
-
לשם מה בעלי צימרים, שהינם לרוב עסקים קטנים, זקוקים למועדון לקוחות? מה ניתן לעשות כאשר אין ברשות בעל הצימר, די משאבים על מנת להעסיק מומחה העוסק בניהול מועדון לקוחות? וכיצד מועדוני לקוחות אלו יובילו להצלחה ופריחת הצימר? על כך נפרט כאן בהמשך.
-
שימור לקוחות קיימים או איתור לקוחות חדשים?
-
לפני כעשור, מרבית הפעילות השיווקית של כל עסק, התמקדה באיתור והשגת לקוחות חדשים באמצעות מכירה מסיבית של שירותים ומוצרים. לעומת זאת, לאחר שמחקרים רבים מצאו כי השקעה במשיכת לקוחות חדשים גבוהה פי חמישה משימור לקוחות קיימים, התפיסה השתנתה לאורך השנים וכיום, עסקים ממקדים את פעילותם ביצירת שביעות רצון בקרב לקוחותיהם ובבניית מערכת יחסים יציבה לאורך זמן. הקמה וניהול מועדון לקוחות מאפשרים לעסקים גדולים וקטנים להשיג מטרה זו.
-
צימרים- מטרותיו של מועדון לקוחות
-
בעלי צימרים אשר מנהלים מועדון לקוחות מובילים לאפקט מצטבר המשפיע באופן חיובי על שורת ההכנסות והרווחיות של העסק וזאת בשל התרחשותם של שלושה תהליכים עיקריים:
1. יצירת נאמנות- טיפוח הקשר עם לקוחות מאפשר יצירת קבוצת לקוחות קבועים אשר יחזרו ויבקרו בצימרים שהתארחו בהם בעבר וזאת בעקבות חוויה חיובית.
2. תקשורת פה לאוזן והמלצות חברים- מועדון לקוחות טוב יהפוך את הלקוחות הקבועים, ללקוחות ממליצים, אשר יפיצו את שמו של העסק בין מכריהם וחבריהם.
3. הרחבת סל השירותים- מועדון לקוחות משמש כלי וקרקע פורייה ליצירת שיתוף פעולה בין צימרים ועסקים אחרים בסביבתם וכתוצאה מכך להרחבת סל השירותים המוצעים על ידם.
-
דרוש מומחה להקמת מועדון לקוחות
-
אם בחברות גדולות, ישנם בעלי מקצוע אשר תפקידם לעסוק בניהול מועדון הלקוחות, הרי שבמקרה של עסקים קטנים, כדוגמת צימרים, העסקת בעל מקצוע במיוחד לנושא זה, כרוכה בעלויות גבוהות מדי. יחד עם זאת, בעל עסק שיבחר לנסות ולהקים מועדון לקוחות באופן עצמאי, עלול להיתקל בלא מעט קשיים הנובעים מחוסר ידע וניסיון.
-
על מנת לספק מענה לצורך זה, ישנן חברות חיצוניות, כדוגמת Simply Club, אשר עוסקות בהקמה וניהול מועדוני לקוחות עבור עסקים, ומספקות מגוון שירותים לשמירה על תקשורת רציפה עם הלקוחות, תוך שהן מבססות בתודעת הלקוח את תדמית העסק והמותג.
-
כיצד בונים תקשורת באמצעות מועדון לקוחות?
-
להקמה וניהול מועדון לקוחות, מספר שלבים אשר יתוארו להלן. ניצול נכון של שלבים אלו, יוביל לגיבוש קבוצת חברים ולקוחות קבועים, אשר יבטיחו הכנסה קבועה ומתמשכת לצימר ובעליו.
-
1. בניית רשימת תפוצה חכמה- ידע שווה זהב
כל בעל צימר רצוי שתהיה ברשותו רשימה מפורטת של לקוחות שהתארחו בעבר. חשוב שרשימת התפוצה תכלול פרטים ומידע הנוגעים למספר קטגוריות, כגון: פרטיו האישיים של הלקוח (כולל דרכי התקשרות), תאריכי הבילוי בצימר והאם צוין בתאריך זה אירוע מיוחד, מספר הנופשים והקרבה שלהם ללקוח, שהייה בסוף שבוע / אמצע שבוע, נוכחות ילדים בצימר, שירותים אותם הזמין או בהם השתמש הלקוח (ספא, רכיב על סוסים, בריכה) וכן הלאה.
-
באמצעות רשימת תפוצה חכמה אשר כוללת מידע רב יכול בעל הצימר להכיר בצורה מעמיקה את לקוחותיו כולל העדפות וצרכים. פרטים אלו יסייעו לבעל הצימר לבחור נכונה את דרכי ההתקשרות העתידיים שלו עם הלקוח וכן לבנות את חבילת השירותים המותאמת באופן אישי לצרכים ולהעדפות, לדוגמא: ללקוח אשר נוהג להגיע עם בת הזוג ניתן להציע עיסוי זוגי מפנק במחיר מיוחד. לקוח אשר נוהג להתארח עם משפחתו יוכל לקבל הנחה על ילד שני/ שלישי, ולקוח הנוהג לבלות בצימר בסופי השבוע, יוכל ליהנות מלילה חינם נוסף בסוף השבוע.
-
חשוב לזכור כי, היכולת לנצל את ההבדלים בין הלקוחות ולא את קווי הדמיון ביניהם, היא זו שתגביר את נאמנות הלקוחות ואת היתרון התחרותי של הצימר לטווח ארוך.
-
כיצד עושים זאת בפועל?
-
ניתן ליצור ולנהל את רשימת התפוצה באמצעות כלי חינמי והוא האקסל וזאת כל עוד מדובר בכ- 150 לקוחות בשנה.  כאשר מדובר במספר לקוחות גדול בצורה משמעותית, נפח המידע גדל והשימוש בכלי הופך למסורבל ולא יעיל. במקרים אלו רצוי לשקול שימוש בתוכנה יעודית לכך.
-
2. גיבוש תוכנית הטבות מותאמת אישית
-
עם יצירת רשימת התפוצה יש לבנות תוכנית הטבות מותאמת אישית לללקוחות. הטבות אלו, יספקו ערך מוסף ללקוח, יגרמו לו לחוש רצוי ומחוזר, ויגדילו את הסיכוי לחזרתו של הלקוח אל הצימר בפעמים הבאות.
-
רצוי מאד שהתוכנית תכלול שני סוגים של הטבות:
- הטבות שניתנות במסגרת מתחם הצימר עצמו, כגון: לילה שני ללא עלות, עיסוי 1+1, ארוחת בוקר חינם בהזמנת שני לילות, 10% ע-
ל כל לילה נוסף, סוף שבוע במחיר מיוחד, סלסלת שוקולדים מפנקים וכן הלאה.
- הטבות המסופקות מחוץ למתחם הצימר ומשלבות חוויה באטרקציות סביבתיות, כגון: 10% הנחה על עלות הרכיבה על סוסים, נהיגה על טרקטורון למשך זמן ממושך יותר, 1+1 בשיט קיאקים, בפינת החי- כניסה חינם למבוגר, קינוח חינם בהזמנת ארוחה במסעדת גורמה וכדומה. הטבות אלו, ניתנות בדרך כלל באמצעות קופונים שהינם תוצאה של שיתופי פעולה בין בעל הצימר לאטרקציות האזוריות.
-
השימוש בהטבות אלו צריך להיעשות בחכמה ובמידה, חשוב שהלקוח ירגיש מתוגמל, אך שלא יצפה לקבל את ההטבות כדבר שבשגרה, אלא, כשירות ייחודי ובעל ערך מוסף.
-
חשוב לדעת כי לקוחות אינן קונים רק מוצרים או שירותים, אלא קונים רגשות ויחס מיוחד, לכן, למרות שצרכי הלקוח לרוב רגשיים ולא הגיוניים, ככל שיודעים עליהם יותר, כך מבינים כיצד לספק את הצרכים שלהם.
-
3. ציון אירועים מיוחדים לתקשורת שוטפת עם הלקוח
-
על בעל הצימר לפעול להידוק הקשרים החברתיים והאישיים עם הלקוחות, זאת ניתן לעשות על ידי מתן נופך אישי, פרטי ולא שגרתי ליחסים הקיימים. הדרך העיקרית בה ניתן לעשות זאת היא על ידי ציון אירועים מיוחדים (ימי הולדת וחגים) באמצעות משלוח דיוור אוטומטי הכולל ברכה ומתנה המהווה הטבה המתאימה ללקוח, או באמצעות שיחת טלפון.
-
התאריכים החשובים לציון האירועים הייחודיים ניתנים לייבוא מרשימת התפוצה שהוזכרה בסעיף הראשון. ניתן לבנות ולמשוך את הנתונים מאקסל או מכל תוכנה אחרת או להיעזר בשירותי חברה חיצונית המספקת מערכת אשר מאתרת תאריכים חשובים קרובים ושולחת ללקוחות באופן אוטומטי ברכות והטבות לרגל האירוע.
-
4. פעילויות ייחודיות אשר יציגו את הצימר כמומחה בתחומו
-
חשוב לנהל עם הלקוחות תקשורת מקצועית, אשר תדגיש את הערך המוסף של הצימר, ותציג אותו כבעל ידע נרחב בתחומים רלוונטיים. ניתן לעשות זאת בשתי דרכים עיקריות:
-
- תכנון פעילויות חדשניות יזומות והפצתן בקרב הלקוחות, כמו: בניית ג'קוזי מפנק במתחם הצימרים, עיצובים חדשים בבקתות הנופש, הוספת פונקציות בעלות רמה טכנולוגית גבוהה, שינוי תפריט הארוחות בכדי שיכללו מזונות בריאים, שימוש באנרגיה ירוקה ועוד.
-
- שליחת תכנים מקצועיים ואינפורמטיביים הכוללים מידע רלוונטי ללקוחות על פי תחומי הידע והעניין שלהם כגון: הרגלי תזונה, בילויים ופינוקים רומנטיים, מקומות לטיול בצפון הארץ, הצגת מחקרים שונים וכן הלאה.
-
5. שימוש ברשתות חברתיות לצורך הרחבת רשימת התפוצה ושמירת הקשר עם הלקוח
-
אחד הכלים החשובים ביותר כיום לתקשורת בין אנשים הוא המדיה החברתית ובעיקר הפייסבוק, כלי זה מאפשר תקשורת one on one עם הלקוח, ובמקביל הצגת מידע וניהול דיונים מול קבוצת לקוחות המשמשים כחברים, זאת כמעט ללא עלות משמעותית.
-
השימוש בפייסבוק לצורך מינוף העסק יכול להתבצע רק לאחר הקמת דף עסק ותפעולו השוטף.
הקמת דף עסק: דף העסק מאפשר הצגה מקיפה שלו באמצעות מידע כללי, תמונות, סקירות, סרטוני וידיאו, תיאור המקום והעלאת סטאטוסים אחת לתקופה. מטרתו של דף העסק היא להעביר מסר ייחודי על אופי הצימר, להציג מידע טכני על מבנה הצימר ומרכיביו, ולנסות להעביר את התחושה והאווירה אותן מקנה הצימר. מחיר הקמת דף עסק באמצעות חברה חיצונית, עומד על עלות חד פעמית של 1,500-2,000 שקלים.
-
תפעול שוטף של דף העסק: מטרה נוספת של דף העסק היא לשמש קרקע נוחה לתקשורת שוטפת ודו כיוונית בין העסק ללקוחותיו. מצד העסק, התקשורת יכולה לבוא לידי ביטוי באמצעות כתיבת סטאטוסים מעניינים, הצגת אירועים מיוחדים המתנהלים בצימר, עריכת תחרויות, מבצעים ועוד. הלקוח, בתגובה, יכול להביע דעתו על המידע הנ"ל, להציג שאלות ובקשות, להביע את שביעות רצונו (או אי שביעות רצונו) מהשהייה בצימר וכן הלאה.
-
על מנת לספק שירות טוב, על העסק להגיב על פניות הלקוחות, לתת מענה על שאלות ולהתייחס ברצינות לפידבקים, בעיקר שליליים. ברוב המקרים, אם מטפלים בפידבקים שליליים בזמן ובתבונה, העסק יכול להפוך לקוחות לא מרוצים לשגרירים של העסק.
-
ההתנהלות בדף העסק יכולה להתרחש אחת לחודש, אחת לשבוע או ליום, בהתאם לדרישת הלקוחות וצרכי העסק. ניתן לעשות זאת באופן עצמאי לאחר למידה קצרה של העקרונות החשובים או לבצע זאת באמצעות חברה חיצונית כאשר עלות חודשית של ניהול דף פייסבוק עומדת על 2,000-2,500 שקלים וזאת בהתאם לאופי הפעילות ולמינון.
 -
6. תקשורת רציפה באמצעות משלוח מיילים והודעות SMS
-
השימוש בהודעות SMS ואימיילים, הפך להיות כה נפוץ בעשור האחרון וזאת בשל העובדה כי שיעור גבוה של הלקוחות מחובר למחשב ולטלפון הנייד. באמצעות כלים אלו, יכולים בעלי הצימר לעדכן את הלקוחות על מבצעים חדשים, להודיע להם על כך שהזמנתם התקבלה או שחל שינוי בהזמנתם ולהעביר מידע נוסף על הצימר והשירותים הניתנים בו.
-
כמו בעולם הפרטי, שירות משלוח מיילים הינו בחינם ושירות משלוח הודעות כתובות הינו בעלות בהתאם לדרישת חברות הסלולאר. כל בעל צימר יכול להשתמש בתוכנות דיוור חינמיות על מנת לשלוח אימיילים וכן לשלוח SMS בדרך הפשוטה שכולנו מכירים, אך כאשר מדובר במספר לקוחות רב, השימוש בכלים אלו הופך להיות מסורבל ולא יעיל. במקרים אלו מומלץ להיעזר בתוכנות ייעודיות אשר מאפשרות שליחת דיוור אוטומטית וכן מעקב אחר יעילות ואפקטיביות הדיוור.
-
לתוכנות אלו מספר תועלות:
- שליחת דיוור מהירה ויעילה למספר רב של נמענים
- שליחה באמצעות שימוש בשרתים מאובטחים המונעים הגדרת מיילים כדואר ספאם (כפי שעלול לקרות במשלוח מיילים רבים מדי בתוכנות הנותנות שירות חינם)
- מעקב ובקרה אחר פעילות הדיוור.
- המידע מתקבל ונקרא באופן מידי (הודעות SMS תוך כ-15 דקות בממוצע מרגע הגעתם)
-
השימוש בתוכנות אלו, כרוך לרוב בתשלום חודשי קבוע, יחד עם תשלום עבור רכישת חבילות של אימיילים ו- SMS.
-
סיכום: מועדון לקוחות בעידן החדש
-
אם תשאל בעלי עסק, כיצד היו מגדירים את שירות הלקוחות שלהם, רובם היו עונים כי הם שואפים כי לקוחותיהם יהיו מרוצים. בפועל, שביעות הרצון של הלקוח חשובה, אך היא אינה מספיקה. בתור בעל עסק, עליך לשאוף כי לקוחותיך יהיו נאמנים. לקוחות נאמנים חשים מחויבות כלפי העסק, הם יהיו הראשונים להציע ולבקר, והם יהיו מוכנים לתת משוב כנה וחיובי. איך עושים זאת? באמצעות ניהול מועדון לקוחות איכותי ומקצועי.
-
הכלים לניהול מועדון לקוחות מתחדשים ומתקדמים כל העת ובעידן האינטרנט כבר הרבה יותר פשוט לנהל בהצלחה מועדון לקוחות. יחד עם זאת, על מנת להפיק את התועלות של מועדון לקוחות, יש צורך להקדיש לכך חשיבה, תכנון וביצוע, ובמידת הצורך, לא להסס לקבל סיוע מהמומחים בתחום.

 



הוספה למועדפים | מפת האתר
 
הלפיד 16, פתח תקווה, טל’ 03-9192513  |  פקס 072-2571343  |  משלוח דואר: ת.ד 7434 מיקוד 49258 פתח תקוה
 

© כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת סימפלי קלאב בע"מ, סימפלי קלאב, סימפליקלאב, סימפלי כלאב, סימפליכלאב, המספק מידע אודות ניהול מועדוני לקוחות מתקדמים, ניהול מועדוני חברים, תוכניות נאמנות לקוח, בניית מועדון לקוחות, בניית מועדון חברים, בניית תוכנית נאמנות לקוח, תוכנה לניהול לקוחות, תוכנה לניהול מועדון לקוחות, בניית תוכנית שיווק מועדון לקוחות, בניית תוכנית שיווק מועדון חברים, הקמת מועדון לקוחות, שימור לקוחות, הקמת מועדון חברים בניית אתרים וקידום אתרים בגוגל

בניית אתרים - Simplyweb